dimarts, 20 de maig de 2008

Teletext





Crisi de transició del PAL al NTSC, perquè els quadres de la imatge en moviment no s’adapten a la coordinació transmissora de la realitat. Tant verticalment com horitzontal.

Corre i gira el cantó. Truca a la porta i sintonitza l’apreciació concreta del canvi. Un anunci en blanc i negre amb una noia vintage que somriu amb un pot de tomaca a la mà i ens diu: “Tome las riendas de su vida. Crea usted en la libertad”. I Després dibuixos animats.

Déu en directe transmet el missatge de l’apocalipsi acaronant-se el clítoris. No troba la seua càmera. És la del punt vermell. Ix més gros. Podéis ir en paz

Òptica zoom de pluja ascendent. Pantalla autista no tàctil.

Quan tenia vuit anys va descobrir el Sistema Tricromàtic Seqüencial de Camps fent dibuixos amb un pal sobre el fang. Hi havien tres terres, tres fangs, tres colors. La fusió dels tres colors i la projecció del resultant central és la x que faltava a l’equació.

El següent pas va ser la transmissió simultània de les imatges de cada color amb l’anomenat TRINOSCOPI. El trinoscopi ocupava tres vegades més espectre radio-elèctric que les emissions monocromàtiques i, damunt, era incompatible amb elles a la vegada que molt costós.

En la recerca de la compatibilitat naix el concepte de lluminància i de crominància. La lluminància du la informació de l’enlluernament, la llum, la imatge i tot allò que correspon al blanc i negre, mentre que la crominància du la informació del color.

Les cames de la presentadora del telediari.

Carta de ajuste.


M’han donat uns auriculars enormes.

Millor que res. Fins ara era el que portava el cafè.