dimecres, 24 de febrer de 2010

MI SOSTINGUT Els expulsats (Poema de Marc Granell)



Els expulsats de la societat formen
una societat encara més gran
que la societat de la qual han estat expulsats.
Però no es diu societat.
Es diu bossa
de marginació estrictament prevista,
inapel·lable,
necessària
perquè la societat realment digna d’aquest nom
cresca i progresse
fins a extrems mai abans coneguts,
celestials,
mirífics.
Car, com tots sabem,
la defecació és absolutament imprescindible
perquè un cos cresca i progresse
com cal
i a ningú se li ocorre dir a la merda cos
per molt enorme i nombrosa que aquesta siga.
Senzillament,
s'intenta no mirar-la i,
amb la satisfacció de qui es desfà
d’un llast inútil i lleig que frena
el seu benestar i les glorioses
perspectives de creixement i de progrés
que al davant se li obrin,
estira
despreocupadament
de la cadena.

De l’antologia “Poesia Reunida” (1976-1999)
Biografia de Marc Granell

9 comentaris:

Josep Porcar ha dit...

Magnífic! Deixeu-me que propague aquesta versió musical del poema al meu blog. El penjaré ací:

http://www.porcar.net/?p=3468

Salut!

Joako ha dit...

Ei Artista! com va això?
Escolta, et tinc una proposta musical, dis-me a quina adreça te la puc fer arribar...!

Una abraçada ;)

Artés ha dit...

Ei, Joako!

Envia'm un emili a noalmsn2@hotmail.com, o pregunta per mi (sostingut) al carallibre, com vullgues!

Josep Porcar ha dit...

Hola, si hi ha algun inconvenient o voleu comentar-me alguna cosa ho podeu fer al meu correu:

josep [[arrova]] gmx.com

SALUT I FORÇA.

Ana ha dit...

L'amic Porcar m'ha fet arribar el vostre blog amb la cançó Els expulsats. Vull donar-vos les gràcies per haver musicat el poema i dir-vos que m'ha agradat molt, sobretot si considerem la dificultat que té.
Marc Granell

funnyaran ha dit...

Josep, soc Arantxa del teu poble! xD Bueno primer que tot m'encanta el teu blog i el poema de Marc Granell també. De fet he fet un treball de investigació sobre ell en la universitat. Et deixe el link:
http://personales.epsg.upv.es/armebis/marcgranell/

Et volia fer una proposta. Et conte, estic estudiant audiovisuals i anem a fer un programa de radio en una radio de València que es diu radio malva.. i weno el programa anirà de musica en valencià i farem entrevistes i tal.. i era per si et podríem entrevistar algun dia d'estos per al programa i posar musica teua i tal... i res, ja em dius alguna cosa!
Un bess!!

ange_pv ha dit...

Aquest poema em recorda al de "Los nadies" de Eduardo Galeano. Segueix així Josep, records i un bes. Avore si ens vegem prompte.

Artés ha dit...

De veritat que qui ha signat amb el compte d'Ana és el propi Marc Granell? Si es així, quins miracles fa açò d'Internet, no? Dir-li que m'afalaga molt que haja escoltat la cançó i que, a banda de molt divertit, va ser tot un plaer musicar aquest poema sublim. Ho vaig fer amb molt de gust.

Paisana Arantxa! :P Enhorabona pel treball d'investigació, està molt acurat. Per descomptat que aniré encantat a la ràdio! Així que, quan vullgues, quedem i m'ensenyes el teu programa!

Àngela, quan de temps! No coneixia aquest poema de Galeano. Molt impactant...

Besets a les dos.

Josep Porcar ha dit...

Benvolgut Artés, segurament era Marc, perquè, en efecte, recentment li vaig comunicar que havíeu musicat i interpretat el seu poema. Supose que ha emprat el compte d'accés de la dona, que es diu Ana. Salut!

http://www.youtube.com/watch?v=zieZI0wBLxs