diumenge, 10 d’octubre de 2010

L'historiador d'Alfarrassí i el Lò-Fi riberenc Vol, I: Raul Uberos

¿Qui millor que l’historiador d’Alfarrassí (població de la Vall d’Albaida) per a explicar-nos les característiques del Lò-Fi que es fa a La Ribera?

“El Lò-Fi riberenc naix del triple i feliç matrimoni entre una flagrant falta de recursos, l’ansietat creativa i una necessitat histriònica d’exposició immediata, que els seus marginals precursors poden saciar gràcies als recursos cibernètics que tenen a l'abast (com ara la possibilitat de distribuir les cançons de forma lliure i gratuïta, indsicriminadament i instantània) que han permès destruir per fi la figura del cantautor local.

S’auto-produeixen de forma extrema i precipitada. Les cançons - moltes vegades presentades en forma d'entrada d'un bloc - no tenen temps de fermentar, i son immortalitzades en plè procés de creació, quedant així més crues, espontànies, urgents, atrotinades, ansioses, vertaderes, en carn viva (Encara que, algunes vegades, a canvi d'una vigència caduca).

Es permeten totes les llicències líriques: Per exemple, no admeten la divisió dicotòmica entre cançons autobiogràfiques i cançons figuratives, es poden barrejar i combinar amb molts més elements que no sempre responen al criteri de l'autor o a cap principi moral o ètic.

Es prenen seriosament, i ho demostren teoritzant amb paraules grandiloqüents sobre ells mateixos a través de personatges imaginaris, encara que segur que se les traguen el dia que aquestes caduquen, és a dir: El dia que tinguen la oportunitat de gravar amb qualitat.

L'historiador d'Alfarrassí.”



[A l'esquerra, L’historiador d’Alfarrassí deduïnt la ubicació exacta de la població davant d’un mapa tardo-romà, i ací baix la versió que ha fet Raul Uberos (Castelló de la Ribera) de la seua cançó. És un exemple de la immediatesa a la qual es referia l'historiador abans ja que, segons m'ha contat l'autor, ha sigut enregistrada hui mateix: 10-10-10. (Un 10 de versió, xe!)]



No tinc ciris per a tanta pansa
No he tingut mortadela en tot el segle
Si et dic la veritat, en dóna la impressió
de que no tinc rés de rés
Tot t'ho vaig donar
Totes les cançons
i un faldellí d'ira i rostes
i una porcada de tàvecs
¿Què vaig cenyir al teu tors?
La corbata del soterrador
Em convides al teu gronxador
(No m'empentes tan afort
que acabaré pegant la volta
Tinc els pèls com a turons)
L'historiador d'Alfarrasí va morir
per girar un cantó amb poca plèura
i després va resorgir d'un boixet de grúes mascle

Granets de col·legiala són caldet
Un entrepà de pus per a la guineu
Totes les costelles jo m'arrencaré
si em deixes donar-te un beset
La gastronomia és un futbolí
Ja tan sols queda una pilota que engolir
Una senyora amb tres genolls
que ven loteria a un cantó
em passa els trossets de moixama
Sara va eixir de l'adolescència per a entrar
al corral dels bous borratxos
"¡Jo vos donaré café!
¡Jo vos donaré café!"
"Però no li tires salitre, per favor!"
L'historiador d'Alfarrassí té un colze
pelut i soriàsic
¿Com podrà sargir si va morir a Alfarrassí
per girar un cantó amb poca plèura
i després va resorgir d'un boixet de grúes mascle?

6 comentaris:

Anònim ha dit...

uberos mante cantes poc mal

Artés ha dit...

El Lò-Fi compta amb una audiència molt exigent i extremadament crítica que, fugint de l'adulació gratuïta, no dubtarà en emetre valoracions àcides i enfurismades, a les quals el creador Lò-Fi contestarà: "¡Fes-ho tú, valent!"

Ment incoherent ha dit...

Correcte Artés...
pero yo no ho faig per cantar be... ho fem per ixa incontinencia musical que es queda ahi...
i si... Fes-ho tú, valent!
jejeje
per cert... no em vaig donar conter de lo del 10-10-10 jajajaja
SALUT!

Ment incoherent ha dit...

Bueno... i ara que ho pense...
una reproduccio mes... jajajajaja
Josep, a vore quan fem la colaboracio ixa els tres...

Anònim ha dit...

http://www.inquiet.org/noticies_html/08_101010.html

mira la secció clip-inquiet

Artés ha dit...

Molt ahi, Xerra torna a l'inquiet! (Si guanyes, t'acompanye a la cerimònia amb l'escut de Super-Man depilat!! xD)